Reggeltől napestig

ke_pernyo_foto_2018-06-11_17_31_00.png Nem csupán a harmadik lemezemmel kapcsolatos gondolataim intenzitását jelzi a cím, hanem jelen állás szerint ezek lesznek az új anyag nyitó szavai. 

Májusban elkezdődtek a felvételek, rendkívül ideális környezetben, remek hangulatban. Ugyan minden eddiginél jóval komplexebb hangszerelésekről van most szó, szerintem sokkal gyorsabban és hatékonyabban dolgozunk, mint a korábbi lemezeken. Ez a rengeteg preprodukciós tevékenységnek, demózásnak köszönhető, illetve a folyamatos előzetes egyeztetéseknek, kérdések kitisztázásának. Sok elemet egyébként meg is tartottunk a demókból, így lesznek hangok, amik egyenesen a dolgozószobámból, vagy egy inspirált kerti üldögélésből kerülnek lemezre.

Előzetes felkészülés ide vagy oda, egyúttal azt is elhatároztam, hogy innentől kezdve egy hétnél többet nem fogok gyakorolni az énekfelvételekre, mégpedig azért, hogy teret hagyjak a spontánságnak és a véletlenszerűségnek. Mindhárom, eddig elkészült dalban akadt olyan sor, ami utolsó pillanatban került módosításra, és szerintem pont azok szólnak a legjobban, frissen.

Szeretem, hogy egyre felszabadultabb vagyok az egykoron rettegett stúdióban. Az elmúlt hetekben az egykori teljesítménykényszeres stresszt alig értem tetten magamban, helyette lelkes és kíváncsi voltam, igazából alig vártam, hogy közösen bütyköljük ezeket a dalokat az új játszópajtásokkal. Ehhez persze elsődleges fontosságú az ideális környezet, a HL Stúdió pedig minden tekintetben megágyaz a jó érzéseimnek szakértelemtől a jó beszélgetéseken, nevetéseken át, az igazi közös ötletelésekig. Nem egy esetben éppen a felvétel készítésekor történt minőségi előrelépés egy dal előadásában, holott ez eddig nálam inkább fordítva volt.

Ugyanazt tervezzük, mint a Kapunyitó esetében, 3-4 dalos etapokban haladunk előre, és ha minden igaz, az év végi határidőt tartjuk. Azt már megtanultam magamról, hogy nagyjából ennyire tudok fókuszálni egyszerre, ennél többre már hajlamos vagyok ráfeszülni. Állati jó érzés, hogy 3 szám már dobozban van életem következő művészi fejezetéből, ezeket el tudom engedni, már nem kell velük foglalkoznom, helyette utat adhatok újabbaknak. Az irányt pedig erősnek látom, és ez motivál a folytatásban is. És persze folytatom, írtam is új dalt a stúdiózás közepette...