Kanyargó hotelszoba

2014. december


Néhány újabb ötletet leszámítva, nem nagyon haladtunk előre a hónap során, de ez várható is volt. Engem lefoglalt, hogy végigkínlódjam az adventi turnémat, valamint a Beatünnepre gyakorlatilag naponta próbáltunk. Elfáradtam, és ez a kreativitásomat is kikezdte. Szerencsére ismerem magam annyira, hogy ahogy kijózanodom az aktív zenélésből, sokkal könnyebben jönnek majd az ötletek, őszintébben és játékosabban fogok tudni alkotni, és ehhez még gitár se kell, amit látni sem akarok egy darabig.

 

Az 'Ajtó' munkacímű dalt egyébként nagyon jól vette a közönség, könnyű vele azonosulni, de nehéz érzésekről szól, eddig elég reizgnáltan adtam elő pont emiatt, és még a húrok eltalálása is nehéz egy új dalnál.

 

Karácsonyra készülődve jött egy újabb ötlet is, az Index legyártott egy Quimby-dalszöveg generátort, és egy versenyben ezt lehetett megzenésíteni. Én kb. másfél óra leforgása alatt megírtam, és felvettem egy paródiát, eközben remekül szórakoztam. Ugyan ilyesmi nem fog a lemezre kerülni, az élmény tanulságos volt. Sting a legutóbbi lemezével kapcsolatban jegyezte meg, hogy azzal sikerült megtörnie a 10 éves writer's block-ját, hogy mások hangjára, stílusára kezdett el dalokat írni. Én, vele ellentétben, nem tervezek musicalt írni, de gyakorlatnak mindenképpen jó volt - a közönség meg imádta.

 

Egy régebbi szövegötletemre, a '80-as' munkacímre kezdtem el zenei ötleteket kidolgozni, ha minden igaz, balkáni Vampire Weekend dal lesz belőle. Vagy nem; a 'Keleti' lassú dalnak, a 'Gellért' gyorsnak indult, a 'Bikás park' liftzenének.

 

Amin még gondolkoztam, hogy a lemez közepén jól állna egy instrumentális dal. Noha az ilyen dolgaimat egyszer majd egy külön lemezre szeretném felvenni, az ősszel született 'Dante & Beatrice' című dal nagyon passzol a mostani ötleteimhez, igaz, a konzisztenciát picit borítaná. Most mindent behordok a fazékba, aztán majd kiszórom, ami nem kell.