Working Man Blues

2016. január

Gyakorlatilag még a decemberemet nyögöm. A koncerteket egy időre letudtuk, karácsonykor jutott néhány nap pihenő, ezt leszámítva viszont még mindig ugyanabban a projektzárási rohamban vagyok, amiben az ünnepek előtt végeztem a dolgaimat. Szerencsére nem eredménytelenül. Bár ahogy számítani lehetett rá, megcsúsztunk egy csomó mindennel, de így is mindent pályára tudunk állítani.

Az újév első estéjén Micsoda 'Zanzinger' Dániel barátommal véglegesítettük a borítót és a CD füzetet, ami valami egészen fantasztikus lett. Én magam is azt érzem az eredményt látva, hogy kíváncsi vagyok ennek a Petruskának a zenéjére. Dani mindent teljesen analóg módon, nagyfelbontású filmre fotózott, még a pszichedelikus előlap sem utólagos manipuláció, hanem egy szerencsés véletlen műve. Korábban sosem voltam elégedett a zeném vizuális megjelenítésével, amiért első sorban magamat és a belső tartalmaim koncepciótlanságát okoltam. Erre a lemezre viszont úgy érzem megérkeztem a következő pontra az utam során, és milyen érdekes, a velem együtt dolgozó kreatív emberekkel is hamarabb jutottunk dűlőre. Lehet, hogy ez más előadóművésznek evidens, nekem nehezebb feladat, ám élményt jelent rátalálni az utamra.

E sorokat 4-én, az album utolsó felvételi napjáról írom. Tóth János Rudolf egykori mesterem, és barátom felénekelte az ő részét a duett dalba - messze kifejezőbben és szenvedélyesebben, mint amit én el mertem képzelni. Benkő Zsolt ugyanebbe a szerzeménybe feljátszott néhány elektromos gitár szólamot. Ezek lettek az első olyan gitárhangok Petruska-lemezen, amiket nem az én kezemből szólnak. Én egy kis vokált még felveszek az egyik számba, aztán Dáviddal megbeszélem a keverési preferenciáimat, s ezzel részemről vége a stúdiózásnak.

Néhány napon belül szabadságra megyek egy hónapra, és nem viszek magammal semmilyen albummal kapcsolatos gondolatot. Dávidra nyugodt szívvel rá merem bízni a maradék dalok keverését, a kiadványtervek rendben vannak, a gyártósor készen áll. A koncertek szerveződnek, a semmiből ölembe hullott Dalos szereplésnél pedig akarva sem találhattam volna jobb indítást a 2016-os évnek és a 'Kapunyitó' című albumnak!
Ideje rápihenni a következő fejezetre!